Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
    • Editorial Masthead
  • Submissions
  • Current
  • Archives
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 12 No. 1 (2023): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Vol. 12 No. 1 (2023): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

					View Vol. 12 No. 1 (2023): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
DOI: https://doi.org/10.54976/jp.v12i1
Published: 2023-05-03

Articles

  • APLIKASI TEKNOLOGI PEMBELAJARAN PADA SEKOLAH

    Ika Ika, Windy Dian Sari
    1-9
    • PDF
  • MANAJEMEN PROGRAM ORGANISASI SISWA INTRASEKOLAH (OSIS) DALAM MENINGKATKAN SIKAP KEPEMIMPINAN SISWA DI SMK NEGERI 8 JAKARTA

    Kaffah Bismillah, Susanto susanto, Khasnah Syaidah
    10-20
    • PDF
  • MENINGKATKAN SIKAP TANGGUNG JAWAB MELALUI METODE MENDONGENG INTERAKTIF PADA KELOMPOK B DI TK AL-IKHLAS MARAQITTA’LIMAT

    Juandra Prisma Mahendra
    21-26
    • pdf
  • PENGARUH TES FORMATIF YANG DIBERI UMPAN BALIK TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA DI SMA NEGERI 4 DEPOK

    Fitri Rokhani
    27-44
    • pdf
  • MODEL PEMBELAJARAN TILAWAH BERBASIS TALAQQI DAN MUSYAFAHAH DALAM PENGEMBANGAN BAKAT SENI BACA AL-QUR’AN SANTRI SEKOLAH TILAWAH AL-QUR’AN BANJARMASIN

    Dina Andriani, EE. Junaedi Sastradiharja, Muhammad Dlaifurrahman
    45-49
    • PDF
  • KECERDASAN EMOSIONAL DAN SUASANA HATI PENDIDIK DALAM PEMBELAJARAN

    Lia Muhsinah
    50-63
    • PDF
  • Konsep Pembelajaran Berdiferensiasi pada pendidikan berbasis Al-Qur'an

    Ahmad Zain Sarnoto
    63-70

Latest publications

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan is licensed under

a Creative Commons Attribution 4.0 International License Based on a work at https://jurnal.pmpp.or.id/index.php/profesi

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.