Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Submissions
  • Current
  • Archives
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 8 No. 1 (2019): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Vol. 8 No. 1 (2019): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

					View Vol. 8 No. 1 (2019): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
Published: 2019-07-16

Articles

  • Budaya Lokal Dan Pendidikan Islam : Studi Kasus Suku Anak Dalam di Jambi

    Ahmad Zain Sarnoto, Muhammad Ridho
    1-14
    • PDF
  • Penggunaan Model Pembelajaran Kooperatif Inkuiri Sebagai Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Materi Kesebangunan Pada Siswa Kelas IX-1 SMP Negeri 3 Jakarta Selatan

    Herru Trihandaka
    15-20
    • PDF
  • Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Pada Operasi Penjumlahan Bilangan Bulat Melalui Pendekatan Kontekstual Di Kelas V SD Negeri Petukangan Selatan 03 Jakarta Selatan

    Karti
    21-32
    • PDF
  • Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Tentang Himpunan Dengan Strategi Tanya Jawab Pada Siswa Kelas VII-4 SMP Negeri 3 Jakarta Selatan

    Lafia Minista
    33-42
    • PDF
  • Pelaksanaan Workshop Sebagai Upaya Peningkatan Kinerja Guru Dalam Pemahaman Menetapkan Kriteria Ketuntasan Minimal (KKM) Di SD Negeri Sukabumi Selatan 05 Pagi

    Merry Herlina
    43-54
    • PDF
MAIN MENU

Focus & Scope
Publishing System
Abstracting/Indexing
Editorial Board
Peer Reviewer
Authors Guidelines
Online Submission Here
Call for Paper
Contact Us
TOOLS



 

 

 

TEMPLATE

 

COUNTER

Flag Counter

P ISSN 2797-0701

E ISSN 2301-8836

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan is licensed under

a Creative Commons Attribution 4.0 International License Based on a work at https://jurnal.pmpp.or.id/index.php/profesi

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.