Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Submissions
  • Current
  • Archives
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 7 No. 2 (2018): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Vol. 7 No. 2 (2018): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

					View Vol. 7 No. 2 (2018): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
Published: 2018-11-15

Articles

  • Pengaruh Kurikulum Muatan Lokal dan Pendidikan Agama Islam Terhadap Kepercayaan (Trust) Orang Tua Di MTS Jamiat Kheir Jakarta

    Ahmad Zain Sarnoto, Wahyudin
    60-70
    • PDF
  • Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Agama Islam Dengan Menggunakan Metode Diskusi Pada Kelas XI SMK Negeri 58 Jakarta Timur

    Usmin
    71-79
    • PDF
  • Upaya Meningkatkan Hasil Belajar Sulam Materi Pelajaran Sulam Dengan Media Pembelajaran Pada Siswa Kelas XI SMK Negeri 58 Jakarta

    Lenty Silalahi
    80-90
    • PDF
  • UPAYA MENINGKATKAN KETERAMPILAN GAMBAR TEHNIK DENGAN PENERAPAN METODE EKSPERIMEN PADA SISWA KELAS X SMK NEGERI 58 JAKARTA TIMUR

    Mohamad Imam Hidayat
    91-99
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PKN MATERI KEMERDEKAAN MENGEMUKAKAN PENDAPAT DENGAN METODE COOPERATIVE INTEGRATED READING AND COMPOSITION (CIRC) SISWA KELAS X-AK1 SMK NEGERI 51 JAKARTA TIMUR

    Maryanti Nainggolan
    100-111
    • Pdf
MAIN MENU

Focus & Scope
Publishing System
Abstracting/Indexing
Editorial Board
Peer Reviewer
Authors Guidelines
Online Submission Here
Call for Paper
Contact Us
TOOLS



 

 

 

TEMPLATE

 

COUNTER

Flag Counter

P ISSN 2797-0701

E ISSN 2301-8836

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan is licensed under

a Creative Commons Attribution 4.0 International License Based on a work at https://jurnal.pmpp.or.id/index.php/profesi

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.