Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Submissions
  • Current
  • Archives
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 2 (2017): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Vol. 6 No. 2 (2017): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

					View Vol. 6 No. 2 (2017): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
Published: 2017-11-10

Articles

  • ANALISA TEORI PARENT-OFFSPRING CONFLICT DITINJAU DARI KERANGKA FILSAFAT ILMU PENGETAHUAN

    Diny Amenike
    1-14
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR TEKNIK UKIR MATERI MEMBUAT PRODUK 2D TEKNIK UKIR DATAR DENGAN IMPLEMENTASI PEMBELAJARAN BERBASIS INKUIRI PADA SISWA KELAS XI SMK NEGERI 58 JAKARTA TIMUR

    Momo
    15-24
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA BIOLOGI MATERI SIFAT-SIFAT ZAT DAN PERUBAHAN WUJUD ZAT DENGAN PENERAPAN TEKNIK PERMAINAN 'JIGSAW' PADA SISWA KELAS VII-E SMP NEGERI 220 JAKARTA BARAT

    Nurhadi Permana
    25-38
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA MATERI SISTEM ESKRESI MANUSIA DENGAN METODE EFEKTIVITAS PENGORGANISASIAN AWAL PADA SISWA KELAS IX-1 SMP NEGERI 220 JAKARTA

    Sugiyarto
    39-46
    • Pdf
  • PENGARUH MOTIVASI BELAJAR DAN PROFESIONALISME GURU TERHADAP PRESTASI SISWA

    Ahmad Zain Sarnoto
    47-58
    • Pdf
MAIN MENU

Focus & Scope
Publishing System
Abstracting/Indexing
Editorial Board
Peer Reviewer
Authors Guidelines
Online Submission Here
Call for Paper
Contact Us
TOOLS



 

 

 

TEMPLATE

 

COUNTER

Flag Counter

P ISSN 2797-0701

E ISSN 2301-8836

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan is licensed under

a Creative Commons Attribution 4.0 International License Based on a work at https://jurnal.pmpp.or.id/index.php/profesi

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.