Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Submissions
  • Current
  • Archives
  • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 6 No. 1 (2017): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Vol. 6 No. 1 (2017): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

					View Vol. 6 No. 1 (2017): Profesi | Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan
Published: 2017-07-10

Articles

  • PENGGUNAAN MEDIA VISUAL SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN PEMAHAMAN MATEMATIKA POKOK BAHASAN BANGUN DATAR DAN RUANG PADA SISWA KELAS 6 SDN RAWATERATE 01 PAGI

    Ahmad Suheri
    1-10
    • Pdf
  • ASPEK KEMANUSIAAN DALAM PEMBELAJARAN HUMANISTIK PADA ANAK USIA DINI

    Ahmad Zain Sarnoto
    11-16
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR TEKNIK UKIR DALAM PEMBELAJARAN PEMBUATAN PRODUK TEKNIK UKIR DENGAN MENGGUNAKAN METODE DISKUSI PADA SISWA KELAS XI-DPKK-1 SMK NEGERI 58 JAKARTA TIMUR

    Amriadi
    17-27
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN AKTIVITAS BELAJAR TEKNIK MATERI GAMBAR BANGUNAN MELALUI MODEL PEMBELAJARAN CLIS PADA SISWA KELAS XI-DPKK-2 SMK NEGERI 58 JAKARTA TIMUR

    Anas Rosich
    28-33
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PJOK MATERI PERMAINAN BOLA BESAR FUTSAL DENGAN MENGGUNAKAN PENDEKATAN PEMBELAJARAN DRILL PADA SISWA KELAS XII-DPKT-2 SMK NEGERI 58 JAKARTA TIMUR

    Didin Bahrudin
    34-43
    • Pdf
MAIN MENU

Focus & Scope
Publishing System
Abstracting/Indexing
Editorial Board
Peer Reviewer
Authors Guidelines
Online Submission Here
Call for Paper
Contact Us
TOOLS



 

 

 

TEMPLATE

 

COUNTER

Flag Counter

P ISSN 2797-0701

E ISSN 2301-8836

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan is licensed under

a Creative Commons Attribution 4.0 International License Based on a work at https://jurnal.pmpp.or.id/index.php/profesi

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Ilmu Pendidikan dan Keguruan

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.